واکاوی علل عدم موفقیت کمپانی انگلیسی مسکوی در ایران عصر صفوی
واکاوی علل عدم موفقیت کمپانی انگلیسی مسکوی در ایران عصر صفوی

حمید حاجیان پور؛ خلیل صالحی

دوره 15، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 23-43

https://doi.org/10.22059/jhss.2023.353538.473619

چکیده
  تجارت بین‌المللی در قرن شانزدهم میلادی شاهد تغییرات ژرفی بود که شکل‌گیری کمپانی‌های تجاری و کشف راه‌های دریایی جدید را می‌توان از مصادیق بارز آن دانست. یکی از نخستین کمپانی‌هایی که در این قرن موجودیت ...  بیشتر